25 març Ajuda de la Diputació de Barcelona per la digitalització de la gestió de l’Associació
La Diputació de Barcelona ha atorgat una ajuda a l’associació que ens ha permès treballar durant 2023 per a dotar-nos d’una estructura d’administració digital segura i complerta de l’entitats.
Ho hem fet en els àmbits de la gestió dels recursos humans, de manera que ara disposem de recursos digitals per a la gestió de les contractacions laborals, del sistema de prevenció de riscos i fer-ho amb mitjans digitals que asseguren el funcionament del sistema.
També hem introduït mitjans de gestió en matèria de contractació de serveis i subministraments. Tenim un esborrany de bases per a la contractació que permeten conciliar el caràcter privat de l’associació amb la LCSP i que conté un sistema que doni publicitat a procediments i que s’usa en els procediments habituals a MdC.
Amb la col·laboració de SETDIBA, ens hem dotat del quadre de classificació i hem definit les unitats de gestió. Són les eines bàsiques per a crear un sistema de tramitació d’acords basat en l’aplicacio ERES del consorci AOC. Ens permet avançar en una gestió documental digital i connectat amb el sistema de registre d’entrada i sortida de documents a través d’EACAT. Tan bon punt ERES estigui operatiu, podrem obrir i gestionar els expedients que siguin necessaris. I posa les bases per a poder disposar d’un arxiu digital de MdC.
Pel que fa al sistema comptable i pressupostari, hem definit procediments de tramitació, hem introduit millores al sistema de comptabilitat, identificant centres de cost per a garantir la traçabilitat de la despesa i millorar el rendiment de comptes.
Hem millorat també el sistema d’accés a les persones que integren les sectorials de l’associació. Ara tenim un sistema corporatiu al núvol al servei del treball compartit de l’entitat. S’ha donat suport a les sectorials de MdC i l’Associació compta amb d’un Pla de Comunicació tant interna com externa i una actualització permanent dels continguts del web. Comptem també amb un registre de convenis signats, que es publiquen al web i amb un registre de representants en òrgans i entitats.
Per al 2024 volem avançar en formalitzar un codi ètic que orienti les accions de tota l’organització i en matèria de gestió de protecció de dades.
Pel que fa a productes obtinguts amb aquest treball, podeu consultar els següents:
Flux de tramitació de factures
Registre de contractes vigents
Quadre de participació en òrgans
Instruccions internes de contractació (esborrany)
Pressupost: 15.000,00 €
Data d’inici: 1 de gener de 2023
Data de finalització: 31 de desembre de 2023
Amb el suport de: